جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ترجمه مقاله In pursuit of legitimacy: A history behind fair value accounting به دنبال مشروعیت: تاریخچه حسابداری ارزش منصفانه

ترجمه مقاله به دنبال مشروعیت: تاریخچه حسابداری ارزش منصفانه( In pursuit of legitimacy: A history behind fair value accounting )  در قالب فایل WORD در ۲۶ صفحه آماده شده است.

ترجمه توسط مترجمان حرفه ای انجام شده است و کیفیت آن تضمین شده است و در صورت عدم رضایت قابل ویرایش می باشد. برای اطمینان بر نماد اعتماد کلیک کنید.

این مقاله از بخشهای زیر تشکیل شده است که در اینجا قسمتهایی از آن را جهت مشاهده قرار داده می شود.

Abstract

An examination of the history of attempts by regulators, practitioners and scholars from the mid nineteenth century to 2005 to establish an appropriate accounting measurement basis for financial reporting here leads to an evaluation of the likelihood of fair value accounting (FVA) practices becoming fully institutionalised. Using concepts drawn from theories of legitimation, it is shown here that historic cost accounting (HCA) only enjoyed an episodic legitimacy in the 1940s–۷۰s and that prior and after this period mixed measurement incorporating market values is routinised. Although principles of FVA have been legitimised to an extent, it is argued here that this has resulted in the practice of mixed measurement bases being taken for granted.

Keywords

  • Fair value; Accounting bases, Legitimation

چکیده:

با بررسی تاریخچه تلاش های ناظران، شاغلان و محققان اواسط قرن نوزدهم تا سال ۲۰۰۵ برای استقرار یک رویکرد اندازه گیری حسابداری بر اساس گزارش گیری مالی  متوجه شدیم که در حال حاضر  ارزیابی احتمال رویکردهای حسابداری ارزش منصفانه (FVA) کاملا نهادینه شده است. با استفاده از مفاهیم نظریه های مشروعیت  می توان ثابت کرد که حسابداری هزینه تاریخی (HCA) تنها از مشروعیت ایپزودیک  سال های دهه ۴۰ تا ۵۰ بهره برده و قبل و پس از این دوره معیار ترکیبی  ارزش های بازار ترکیبی رایج بوده اند.  با این که استانداردهای FVA تا حدی مشروعیت دارند و قانونی هستند ولی ادعا شده که نتیجه آنها یک رویکرد معیار ترکیبی است که هنوز به خوبی شناخته نشده است.

کلمات کلیدی:Anchorارزش منصفانه، معیارهای حسابداری، مشروعیت

۱٫مقدمه

استانداردهای گزارش گیری مالی بین المللی(IFRS)بر اساس نظر پیتر ویلیام در خصوص گزارش گیری مالی که  در مقاله مدیریت مالی در  ۱۵ ژانویه ۲۰۰۲ منتشر شد،  “انقلاب آرامی”  را به ارمغان اورد. شالوده مفهومی این استانداردها ، اقدامات حسابداری را از مفاهیم نهادینه شده نظارت  هزینه تاریخی به سمت مفاهیم تصمیمات سرمایه گذار بر اساس جریان های نقدی  آتی و ارزش های منصفانه سوق می دهد.

  1. مطالعه قبلی در خصوص FVA

مقالات بسیار کمی در خصوص  بررسی FVA انجام شده اند و هیچ پژوهشی هنوز از دیدگاه  تفسیری نظری در این باره  انجام نگرفته است. Richard(2004) یکی از نادرترین پژوهش های تاریخی  در مورد FVA را انجام داده  که  در بررسی هایش فرانسه  را مورد مطالعه قرار داده است. رویکرد وی تکاملی بوده و سه مرحله  برای استفاده از ارزش های منصفانه دارد. اولین مرحله فاز “ایستا”  در قرن نوزدهم است که ارزش بازار رویکرد عمده در ارزش گذاری ترازنامه تعدیلی است.

۱٫۳٫ خلاصه

تاریخچه مبانی حسابداری صورت های مالی و تلاش برای دستیابی به مشروعیت یک مبانی در سه دوره مورد بررسی قرار گرفته است.  اولین دوره یعنی  (c.1850۱۹۷۰) در برگیرنده گزارش های مالی استاندارشده برای استعمال خارجی در نهاد های خدمات عمومی و صنعتی بوده و در نهایت هیئت استانداردهای حسابداری در انگلستان و امریکا تاسیس شدند.

۲٫ c.1850 – ۱۹۷۰ استفاده از ارزش بازار در نظام لسه فر

 الزام مطلق استفاده از HCA  به عنوان گزارش گیری مالی در اواخر دهه ۳۰ در امریکا مشاهده شد و  واکنش مستقیمی به آشفتگی و سقوط آن دوره بود. قبل از آن دوره، گزارش گیری های شرکت های امریکایی و انگلیسی با  رویکرد “انعکاس کسب و کار” و قالب های تجویزی و روش های نظارتی پایدار صورت می گرفت. در واقع، ترازنامه ها  برخی اصول ارزیابی برای دارایی های ثابت و هزینه تاریخی اقلام جاری استفاده می کرد  و البته مدارکی هم وجود دارد که نشان می دهد هزینه تاریخی برای بیشتر نهادها جایگاه مشخص و موثری داشته است….

۲٫۱٫ توسعه گزارش گیری مالی در بریتانیا

Edwards (۱۹۸۹) در قرن نوزدهم دوره ای که “تغییر توجه از حفظ رکورد به گزارش گیری مالی” نام گرفت را ایجاد کرد و این دوره  به “جهش پیش رو” معروف شد. عبور از “سرمایه داری مالی” که با رشد اهمیت سازمان های بزرگ (به ویژه راه آهن) و نیاز به  سرمایه گذاری سنگین توسط سرمایه گذاران خارجی  و از طریق بازار سرمایه همراه بود ، به این معنا است که “داده های مالی بر اساس یک مقیاس بی سابقه ای جهت اطمینان از پروژه برنامه ریزی شده و نظارت هزینه ها در مرحله ساخت و نتایج  در زمانی….

۲-(I). رویکرد پس از رسیدن به دارایی ثابت در بخش بعدی آمده است که بین دو مورد زیر تفاوت قائل است:

الف) هزینه ها  و میزان ارزیابی

ب) میزان کل ارائه شده یا نوشته شده از زمان رسیدن به ارزیابی مثلا برای کاهش ارزش یا استهلاک

۲٫۲٫ پیشرفت های امریکا

لی (۲۰۰۸) اظهار کرده که منشا عبارت “ارزش منصفانه” به سال ۱۸۹۸ بر می گردد یعنی رمانی کهدیوان عالی امریکا صنایع نظارتی را دائما برای دستیابی به “بازده منصفانه” بر اساس “ارزش منصفانه” سازمان توسعه داد. یکی از موارد ملاحظاتی در تعریف ارزش منصفانه شرکت ارزش بازار سهام و اوراق بهادار آن بود. در این مورد بحث تعیین نرخ با ابزارهای نظارتی عمومی مطرح بود….

۳٫ ۱۹۷۰ تا ۱۹۹۰ پیدایش ارزش منصفانه در عصر تحولات قانونی و مفهومی

هیئت تدوین استاندارد حسابداری انگلیس ، ایالات متحده و IASC همگی حول یک محور تاسیس شدند (۱۹۷۰). در امریکا، موسسه امریکایی حسابداران رسمی (AICPA)،( چارچوب مسئولیت تدوین استاندارد )در سال ۱۹۷۳  بر اساس توصیه کمیته ویت  APB را با FASB جایگزین کرد. ICAEW  کمیته  راهبری استانداردهای حسابداری (ASSC) را در سال ۱۹۷۰ تشکیل داد که  در سال ۱۹۷۶ به شکل کمیته استاندارهای حسابداری (ASC) تغییر یافت…

۳٫۱٫ FASB، ارزش های بازار و ارزش های منصفانه

گزارش کمیته Trueblood  که در مورد اهداف  ترازنامه های مالی است  در سال ۱۹۷۳ ارائه شد و در برگیرنده رویکر سودمند تصمیم ASOBAT  بود و بر آینده جریان های نقدی تمرکز داشت.  این کمیته به این نتیجه رسید که (حتی اگر  کمیته AAA ، ASOBATرا ارائه کرده باشد ) “اهداف تراز نامه های مالی نمی توانند استفاده منحصر به فرد بهتری  از معیار ارزش گذاری واحد داشته باشند” .

۳٫۲٫ انگلستان و گزارش تغییر قیمت ها

وزیر امور خارجه انگلیس در سال ۱۹۷۴  برای تجارت و صنعت، کمیته Sandilands را راه اندازی کرد و در نظر داشت که آیا حساب های شرکت به قیمت امکان تغییر را می دهد یا نه. ASSC حسابداری SSAP 7 را موقتا ارائه کرد تا قدرت پولی خرید را تغییر دهد و شرکت ها برای ارائه ترازنامه  حسابداری قدرت خرید فعلی (CPPA) را بر اساس معیارهای تکمیلی با استفاده از شاخص قیمت مصرف کننده ارائه دادند. …

۳٫۳٫ IASC و ارزش های منصفانه

چارچوب قوانین منتشر شده توسط IASC در سال ۱۹۸۹  با چارچوب FASBشباهت هایی دارد. چارچوب مفهومی FASB  در انتهای سال ۱۹۸۵ ارائه شد و سپس ۶ ترازنامه مفهومی  منتشر شدند.  با نگاه به گذشته متوجه نقص مهم FASB  که مربوط به ویژگی یا ویژگی های اندازه گیری است که باید تهیه صورت های مالی را کنترل کند می شویم. دلایلی که تردید و هیئت مدیره را نشان می دهند “مقاومت در برابر تغییر “(از سوی تدوین کنندگان، شاغلین و SEC و  ونیز خود هیئت مدیره) و نیز بی تفاوتی کاربران است…..

۴٫ ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۵ توسعه ارزش منصفانه

در سال ۱۹۹۴، ASB مفهوم ارزش گذاری کسب و کار را تصویب کرد و این مفهوم به عنوان معیاری برای ارزش گذاری CCA و معیاری در ارزش های منصفانه FRS ۷ در حسابداری مالکیت به کار رفت…..

۵٫ یادداشت های آتی

….

۶٫ نتیجه گیری

بررسی تاریخچه  در اینجا بر تلاش های استقرار اشکال CCA و FVA به عنوان معیارهای اولیه گزارش گیری مالی بود……

جهت دریافت ترجمه کامل مقاله، بر روی دکمه خرید کلیک کنید و به محض پرداخت موفق آن را در ایمیل خود دریافت کنید.

مطلب پیشنهادی

قوی بودن در برابر چالش‌ها: بررسی کلیات سرسختی در روانشناسی

سرسختی نشانه استقامت و تعهد  سرسختی یکی از مفاهیم مهم در روانشناسی است که به …