پنج شنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳

دانلود پروپوزال آماده رشته روانشناسی با عنوان نقش واسطه ای نگرش های تغذیه ای در رابطه بین سبک های دلبستگی و تصور از خود

AnchorAnchorAnchorAnchorAnchorAnchorAnchorAnchorAnchorAnchorAnchorAnchorAnchorAnchorAnchorAnchorAnchorAnchorAnchorAnchorAnchorAnchorAnchorAnchorAnchorAnchorAnchorAnchorAnchorAnchorAnchorAnchorAnchorAnchorAnchorپروپوزال آماده رشته روانشناسی با عنوان نقش واسطه ای نگرش های تغذیه ای در رابطه بین سبک های دلبستگی و تصور از خود که در ۲۸ صفحه آماده شده است. تعدادی از بخشها و مطالب این پروپوزال آماده عبارتند از:

– بیان مسأله:

از آنجایی که تصور فرد از خود و یا به عبارت دیگر مفهوم «خود» افراد از همان سال های نخستین زندگی و در ارتباط با والدین به ویژه مادر شکل می گیرد می توان به اهمیت روابط دلبستگی در شکل گیری تصور از خود اشاره کرد (خانجانی، ۱۳۸۴؛ به نقل از رمضانی، ۱۳۹۱). دلبستگی[۱] پیوند عاطفی نسبتاً پایداری است که میان کودک و یک یا تعداد بیشتری از افراد ایجاد می شود. در ایجاد و تعیین کیفیت این پیوند عاطفی سه مفهوم «قابل دسترس بودن»، «پاسخ دهنده بودن» و «تصویر مادرانه» نقش یگانه و منحصری ایفا می کند (فیض آبادی و خسروی، ۱۳۸۸). در واقع دلبستگی یک پیوند عاطفی با فرد دیگر در جهت دریافت حس امنیت است که این حس امنیت در طول زندگی افراد باقی می ماند (رمضانی، ۱۳۹۱).

روان شناسان بر این باورند که رابطه والد-فرزندی بیش از هر چیزی دیگر رشد مفهوم «خود» را تحت تاثیر قرار می دهد (کلین، ۱۹۴۹ و کوهر، ۱۹۸۷؛ به نقل از ولی زاده و همکاران، ۱۳۸۹). یکی از چهارچوب های مهم ارزیابی مولفه های روابط والد-فرزندی، نظریه دلبستگی است. نظریه دلبستگی ریشه در کارهای بالبی (۱۹۶۹) و اینسورث (۱۹۸۹) دارد فرض می کند که تجارب ارتباطی اولیه به ویژه با مراقبان اولیه منجر به تشکیل مدل های شناختی درونی از خود و دیگران، در زمینه ارتباطی می شود (رمضانی، ۱۳۹۱).

-ضرورت و اهمیت پژوهش

-ادبیات پژوهش

– اهداف تحقیق

-تعاریف مفهومی و عملیاتی

– فرضیه های تحقیق

– روش شناسی تحقیق

روش گردآوری داده‏ها

– روش‌ تجزیه و تحلیل داده ها

منابع


[۱] attachment

مطلب پیشنهادی

قوی بودن در برابر چالش‌ها: بررسی کلیات سرسختی در روانشناسی

سرسختی نشانه استقامت و تعهد  سرسختی یکی از مفاهیم مهم در روانشناسی است که به …