پنج شنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پرسشنامه یادگیری سازمانی

پرسشنامه یادگیری سازمانی

یادگیری سازمانی

    جهت بررسی متغیر یادگیری سازمانی از پرسشنامه یادگیری سازمانی چیوا و همکاران (۲۰۰۷)، استفاده شد. که  این مقیاس از نوع لیکرتی و دارای ۱۴ گویه می‌باشد. پاسخ‌ها بر روی یک طیف پنج گزینه‌ای از خیلی کم (۱) تا خیلی زیاد (۵) نشان داده شده است نحوه نمره‌گذاری گویه‌ها این مقیاس بصورت: خلیی زیاد=۵، زیاد=۴، متوسط=۳، کم=۲، خیلی کم=۱ می‌باشد. در این پرسشنامه یادگیری سازمانی دارای پنج مولفه زیر می‌باشد:

مولفه های پرسشنامه یادگیری سازمانی:

  • تجربهاندوزی: تشویق و حمایت شدن از کارکنانی که ایده‌های جدیدی را ارائه می‌کنند و واکنش نشان دادن به طرح‌های ابتکاری در سازمان بطوری‌که کارکنان احساس می‌کنند به خاطر خلق ایده‌های نو تشویق شده‌اند می‌توانند نمایگر تجربه‌اندوزی به عنوان یکی از مولفه یادگیری سازمانی باشد.
  • ریسکپذیری: تشویق شدن کارکنان به خاطر ریسک‌پذیری و ابائی نداشتن افراد سازمان به قلمرویی ناشناخته می‌توانند نشان دهنده ریسک‌پذیری به عنوان یکی از مولفه یادگیری سازمانی ‌باشد.
  • تعامل با محیط خارجی: جمع‌آوری احیای و گزارش کردن اطلاعات که خارج از سازمان اتفاق افتاده بخشی از کار کارکنان می‌باشد، برخوداری از قوانین و مقررارت نظام‌مندی سازمان برای دریافت گردآوری و به اشتراک گذاشتن اطلاعات از خارج و تشویق کارکنان برای تعامل با محیط رقبا مشتریان موسسات تکنولوژی دانشگاه‌ها و تامین کنندگان می‌تواند نشان دهنده یکی از مولفه یادگیری سازمانی باشد.
    • گفت و گو: تشویق کردن کارکنان برا ی برقراری ارتباط، وجود داشتن ارتباطات باز و گشوده‌ای کارکنان در کار گروهی، تسهیل کردن ارتباطات توسط مدیران و رسم شدن کار تیمی متقابل در سازمان می‌توانند نمانگر گفت و گو به عنوان یکی از مولفه یادگیری سازمانی باشد.
    • تصمیمگیری مشارکتی: درگیر کردن کارکنان را در تصمیم‌های مهم توسط مدیران، تحت تاثیر قرار گرفتن سیاست‌ها و خط مشی‌ها بر اساس دیدگاه کارکنان و احساس کردن کارکنان که در تصمیم‌های اصلی سازمان درگیر هستند می‌توانند نشان دهنده تصمیم‌گیری مشارکتی به عنوان یکی از مولفه یادگیری سازمانی باشد.

     سوالات اختصاص یافته جهت سنجش هر بعد از ابعاد یادگیری سازمانی در جدول زیر آمده است: …………………

پرسشنامه یادگیری سازمانی در سایت آزمودنی

مشخصات فایل پرسشنامه یادگیری سازمانی:

قالب فایل: word

قابلیت ویرایش: دارد

حجم فایل: 

تعداد گویه ها: ۱۴

مولفه: دارد

روایی پایایی: دارد

نمره گذاری: دارد

مقیاس/ طیف: ۵ درجه ای طیف لیکرت

منبع: دارد

مطلب پیشنهادی

قوی بودن در برابر چالش‌ها: بررسی کلیات سرسختی در روانشناسی

سرسختی نشانه استقامت و تعهد  سرسختی یکی از مفاهیم مهم در روانشناسی است که به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − سیزده =