چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

راهنمای آزمون اندر یافت کودکان C. A. T

راهنمای آزمون اندر یافت کودکان C. A. T

در زیر موضوع های شاخصی را که به عنوان پاشخ هایی به تصاویر مختلف داده شده است،
ارائه می شود.

 

تصویر۱ :

جوجه ها به دور میزی که بر روی ظرف بزرگی ازغذا هست، نشسته اند. در قسمت خارجی، مرغ بزرگی به صورت مبهم وجود دارد.

پاسخ های ارائه شده در حول وحوش خوردن، تغذیه شدن یا نشدن بوسیله یکی از والدین است. موضوع های رقابت خواهر- برادری در مورد شخصی است که غذای بیشتری دریافت می کند، کسی که رفتار خوبی دارد یا ندارد وغیره می باشند. غذا می تواند به عنوان پاداش بوده یا برعکس منع آن به عنوان تنبیه باشد، به طور کلی مشکلات دهانی در ارتباط با خشنودی، ناکامی ومشکلات تغذیه است.

تصویر۲ :

یک خرس که در حال کشیدن طنابی از یک طرف است، در حالی که یک خرس دیگر ویک بچه خرس همان طناب را از طرف دیگر می کشند.

در اینجا جالب آن است که بچه شخصی را که با او به عنوان پدر یا مادر همکاری می کند، مشخص می کند. ممکن است بصورت یک جنگ جدی همراه با ترس از پرخاشگری، عمل پرخاشگری یا خود مختاری کودک، بطور ملایم تری، این تصویر ممکن است به صورت یک بازی ( مانند مسابقه طناب کشی ) دیده شود. گاهی اوقات طناب به منزله منبع با اهمیت است، به عنوان مثال، شکستن طناب به عنوان یک اسباب بازی وترس از تنبیه شده متعاقب آن، ویا به عنوان سمبلی درباره استمناءبا پاره شده طناب که نشان دهنده ترس از اختگی است.

تصویر۳ :

یک شیر با پیپ وعصا که بر روی صندلی نشسته ودر قسمت پائین سمت راست موش کوچکی در یک سوراخ دیده می شود.

این تصویر معمولا به عنوان چهره پدری که مجهز است به چیزهایی از قبیل عصا وپیپ دیده می شود. عصا ممکن است به عنوان وسیله ای از پرخاشگری باشد ویا ممکن است برای تغییر نقش پدر به صورت شخص پیرو درمانده مورد استفاده باشد، که در این صورت لزومی برای ترس از آن نیست.این معمولا یک روند دفاعی است. اگر شیر به صورت چهره پدری قوی باشد، ملاحظه اینکه او ( پدر ) قدرت خطرناک یا ملایم ومهربانی است، بسیار مهم خواهد بود.

موش توسط اکثر کودکان دیده می شود. واغلب چهره ای برای همانند سازی قرار می گیرد. در این موارد موش شاید به صورت موش قوی باشد. از طرف دیگر، ممکن است کاملا به اندازه شیر قوی باشد. بعضی از کودکان خودشان را به جای شیر معرفی می کنند ودر این صورت افرادی ( کودکانی ) خواهند بود که یک یا چند تعویض در همانند سازی شان دیده می شود، که این مدرک ونشانه ای از پریشانی وگیجی درباره نقش، وتعارض بین پذیرش واستقلال است.

تصویر۴ :

یک کانگورو با کلاهی بر سرش که در حال حمل بر سبدی محتوای شیشه شیر است. درکسیه شکمش یک بچه کانگورو با  بادبادکی در دستش دیده می شود. بر روی دوچرخه ای نیز بچه کانگوروی بزرگتری وجود دارد.

این تصویر معمولا موضوع هایی از رقابت خواهر- برادری، ویا موضوع هایی که سرچشمه آن در ارتباط بانوزادان باشد، ایجاد می کند، در هردو حالت، ارتباط با مادر خصیصه بسیار مهمی است. گاهی اوقات بچه ای که در خانه بزرگتر است، خودش را با بچه دورن کیسه همانند می کندکه مشخص کننده آرزویش برای بازگشت به دوران کودکی، برای نزدیک تر بودن به مادر است. از طرف دیگر، بچه ای که در وا قع کو چکتر است، با بچه بزرگتر درون تصویر همانند سازی می کندکه حاکی از آرزویش برای استقلال وتسلط است. سبد ممکن است موضوعاتی در رابطه با تغذیه حاصل کند.

تعبیر و تفسیر آزمون C. A.T در فایل به طور کامل توضیح داده شده است. 

راهنمای آزمون اندر یافت کودکان C. A. T در سایت آژمودنی

مشخصات فایل راهنمای آزمون اندر یافت کودکان C. A. T:

قالب فایل: word

حجم فایل:  ۱ مگا بایت

مولفه: دارد

مطلب پیشنهادی

قوی بودن در برابر چالش‌ها: بررسی کلیات سرسختی در روانشناسی

سرسختی نشانه استقامت و تعهد  سرسختی یکی از مفاهیم مهم در روانشناسی است که به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 8 =