جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

پرسشنامه درجه بندی مشکلات رفتاری کودکان کانرز – فرم معلم

نگاه کلی به پرسشنامه روانشناسی کانرز

پکیج پرسشنامه درجه بندی مشکلات رفتاری کودکان کانرز فرم ویژه معلمان دارای ۴ فرم در قالب ورد است که آزمودنی این پکیج را در فرم های ۳۸-۳۹ و ۴۳ سوالی تهیه کرده است. در ادامه با مشخصات و قسمت هایی از این پکیج را میتوانید مشاهده نمایید و به دانلود آن بپردازید.

برشی از متن و توضیحات پرسشنامه 

هدف آن تشخیص کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعال توسط معلمان می‌باشد. این پرسشنامه دارای ۳ بعد بوده که در جدول زیر ابعاد و نیز شماره سؤالات مربوط به هر بعد ارائه شده است:

برای بدست آوردن امتیاز هر بعد، مجموع امتیازات مربوط به آن بعد را محاسبه نمائید. برای بدست آوردن امتیاز کلی پرسشنامه، مجموع امتیازات مربوط به همه سؤالات را با هم محاسبه نمائید.

برای ارزشیابی در این آزمون می توان گفت بدست آوردن میانگین نمره ۵/۱ یا بالاتر بر وجود اختلال نقص توجه و بیش فعالی دلالت دارد. به عبارت دیگر، این پرسشنامه ۳۸ سؤال داشته و لذا نمره کل آزمون دامنه ای از ۰ تا ۱۱۴ خواهد داشت. اگر نمره کودک بالاتر از ۵۷ بدست بیاید، بیانگر اختلال نقص توجه است.
کانرز و همکاران (۱۹۹۹) پایایی این مقیاس را ۹۰/۰ گزارش نموده‌اند.

داده های به دست آمده توسط کانرز در سال١٩٧٠ مورد تحلیل عوامل قرار گرفت و ٧٣ گویه استخراج شد. کانرز در سال ١٩٧٣ یک مقیاس ٩٣ گویه ای ویژه والدین، که اختلالات کودکان را در ٢۵ حیطه مختلف می سنجید، تهیه کرد. سپس، طی تحلیل عوامل از بین این حیطه ها ٧ عامل مورد تایید قرار گرفت )جیاناریس، کولدنوگرین، ٢٠٠۱) بعد از ٨ سال، با حذف تعدادی از عوامل فرم کوتاه این مقیاس با ۴٨ گویه توسط کویت، کانرز و اولریچ (١٩٧٨) فراهم آمد.

مشخصات فایل پرسشنامه استاندارد اختلال نقص توجه و بیش‌فعالی در کودکان

تعداد سوالات:  فرم ۳۸، ۳۹ و ۴۳ سوالی
نویسنده: کانرز
فرمت فایل: word
تعداد صفحات: +۱۰
حجم فایل:  ۲ K.B
تعریف مفهومی: دارد
نمره گذاری:  دارد
تفسیر: دارد
روایی: دارد
پایایی:  دارد
منبع:  دارد
ضمانت: دارد (همه محصولات)

مطلب پیشنهادی

قوی بودن در برابر چالش‌ها: بررسی کلیات سرسختی در روانشناسی

سرسختی نشانه استقامت و تعهد  سرسختی یکی از مفاهیم مهم در روانشناسی است که به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =